Тема уроку. Складання таблиці ділення на 2. Задачі на ділення.
Мета
уроку. Формувати в учнів поняття, що зв'язок між діями множення і ділення є основою складання таблиць ділення;
виробити вміння складати
таблиці ділення на 2;
вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і
задач на ділення.
Розвивати пам'ять, увагу.
Виховувати любов до рідної природи, птахів.
Виховувати доброту.
Обладнання
уроку. Числові картки, таблиця з завданням на усний рахунок, таблиця з
круговими прикладами, таблиці множення і ділення на 2, малюнок птахів.
Тип
уроку. Комбінований.
Хід
уроку
І.
Організація учнів до уроку.
Всі мерщій сідайте, діти.
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Руку вчасно підіймати.
І щоб не було мороки
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
ІІ.
Перевірка домашнього завдання.
1.
перевірити складені учнями приклади.
2.
Перевірка розв’язання задачі.
Скільки
туристів було у чотирьох малих наметах?
Скільки
всього туристів було у наметах?
3.
Робота в парах.(Таблиця 1)
Із прикладів на множення складіть приклади на ділення.
ІІІ.
Усний рахунок.
Діти, у
нас сьогодні на уроці будуть гості. А хто це, ви самі дізнаєтесь, коли
розв’яжете приклади. (Таблиця 2)
10-
И 14- К 17- Н
21- С 27- Ч
2∙ 7 + 7
= 21 С
2∙ 3 + 4
= 10 И
2∙ 9 – 1
= 17 Н
2∙ 6 – 2
= 10 И
2∙ 5 +
17 = 27 Ч
2∙ 4 + 6
= 14 К
2∙ 8 – 6
= 10 И
Промінець
рум’янить личка.
В шибку
стукають синички.
Ці
синички-жартівнички
Вже
летять до годівнички.
( На
дошці малюнок синичок).
Так, це
синички - невеличкі, пташки жовтогруді.Прилетіли до нашої годівнички, бо
знають, що другокласники – друзі птахів, не дадуть їм загинути з голоду. А що
ви покладете синичкам у годівницю? (Технологія «Мікрофон»)
Синички
полюбляють насіння льону, несолоне сало, насіння гарбузів та кавунів.
Насипайте
в годівнички
Крихіт
хліба чи пшона,
І
пташина кожна вдячно
Борг
поверне вам сповна.
Бо
пташки – це наші друзі,
Як
настануть теплі дні,
Цілі дні
вони працюють
Без
спочинку в вихідні.
Та наші
гості цікавляться як навчаються хлопчики і дівчатка. Вони невпевнені, що ви
знаєте таблицю множення числа 2. Але це ж не так, правда? Давайте їх у цьому
переконаємо, зігравши у гру. (Таблиця 3)
Якщо
відповідь неправильна плескаємо в долоні, якщо правильна – сидимо тихо.
ІV. Каліграфічна хвилинка.
Діти в
зошитах записують число 41.
V. Складання
таблиці ділення на 2.
Із
кожного прикладу з таблиці множення числа 2 учні разом з учителем складають
приклади ділення на 2. Таким чином одержують таблицю ділення на 2.(Таблиця 4)
VІ.
Розв’язування прикладів №659.
Як по -
різному можна прочитати приклад 16∙ 2 + 8 ?
Приклад
розв’язується учнем біля дошки, використовуючи щойно складену таблицю ділення
на 2.
Решту
прикладів учні розв’язують з коментуванням.
VІІ.
Фізкультхвилинка.
Ви
прекрасно потрудились,
Та,
напевно, вже стомились.
А щоб
сили відновити
Ану,
славні дітлахи,
Станьмо струнко,
мов грибки.
Руки
вгору піднімайте
Ними
добре помахайте.
А тепер
їх опустіть,
Головою
покрутіть.
Ніжками
потупотіть.
А тепер
всі руки в боки
І
зробіть аж три підскоки.
Ну, то
як, вже відпочили?
То ж
скоріше вже до діла.
VІІІ.
Розв’язування задач.
Розв’язування
задачі № 660(1)
1.
Первинне ознайомлення з задачею.
2.
Аналіз задачі.
3.
Скільки було маринаду? (10
л) Що з ним робили? (Розливали в банки)У скільки банок
розливали маринад? (У дві банки) Як
розливали маринад? (Порівну) Що це значить? (Що в першій і в дугій банці
маринаду однакова кількість)
Прочитайте питання задачі. (Скільки літрів маринаду в
кожній банці?) А як інакше можна сформулювати питання задачі? (Скільки літрів
маринаду в одній банці?) Якою дією розв’язується задача? (Діленням)
Розв’язок записується вчителем на
дошці, а учні записують в зошит.
ІХ. Закріплення вивченого.
На дошці таблиця з круговими прикладами.
18: 2 + 84 = 93
93 – 27 = 66
(66 – 39) – 25 = 2
2∙ 7 + 19 = 33
33 – 23 = 10
10: 2 + 13 = 18
Весною і влітку у наших садах
Клюватиме птаство шкідливих комах.
Від гусені злої врятує сади –
Щоб ми з вами їли такі ось плоди.
Х. Домашнє завдання. № 662, № 663.
ХІ. Підсумок уроку.
Що ви вивчили на році?
Чим був цікавий урок?
Що сподобалося найбільше?
Таблиця 1
1 варіант
2∙ 7 = 14
2∙ 4 = 8
2 варіант
2∙ 3 = 6
2∙ 8 = 16
Таблиця 2
10 –
И 14 – К 17 – Н
21 – С 27 – Ч
2∙ 7 + 7
2∙ 3 + 4
2∙ 9 – 1
2∙ 6 – 2
2∙ 5 + 17
2∙ 4 + 6
2∙ 8 – 6
Таблиця 3
2∙ 7 = 15
2∙ 2 = 4
2∙ 3 = 7
2∙ 8 = 15
2∙ 9 = 18
2∙ 4 = 9
2∙ 5 = 10
2∙ 6 = 11
Таблиця 4
4 : 2 = 2
6 : 2 = 3
8 : 2 = 4
10 : 2 = 5
12 : 2 = 6
14 : 2 = 7
16 : 2 = 7
18 : 2 = 9
Немає коментарів:
Дописати коментар